Fenerbahçe Beko, Basketbol Süper Ligi playoff yarı final etabının açılış mücadelesinde bugün Anadolu Efes'i ağırlayacak....
Beşiktaş GAİN EuroLeague’de mücadele edecek!
EuroLeague’de gelecek sezon takım sayısının 20 olarak korundu ve Beşiktaş Gain’in lige dahil edilmesi kararı alındı.
Monaco’nun geçici olarak EuroLeague’den ayrılmaya hazırlanma kararı alması sonrası oluşan boşluğu, 13 hissedar kulübün oy birliğiyle Beşiktaş doldurdu.
20 TAKIMLI FORMAT DEVAM EDECEK
EuroLeague yönetimi ve kulüp hissedarlarının, yoğun maç takvimini hafifletmek amacıyla takım sayısını 19’a düşürme seçeneğini ciddi şekilde değerlendirdi ama bugün yapılan Euroleague Commercial Assets Yönetim Kurulu toplantısında Beşiktaş, Türkiye’yi temsil eden üçüncü kulüp oldu.
JL BOURG, BEŞİKTAŞ’IN ÖNÜNÜ AÇTI!
Beşiktaş, 2025-26 sezonunda EuroCup’ta finale kadar yükselmiş ancak finalde JL Bourg’a kaybederek turnuvayı ikinci sırada tamamlamıştı. Normal şartlarda EuroLeague bileti alma şansı bulunan Fransız temsilcisi JL Bourg’un ise bu hakkı kullanmayacağını açıklaması, Beşiktaş’ın önünü açan gelişmelerden biri oldu.
2027-28’DE 24 TAKIMLI YENİ DÖNEM
EuroLeague, 2027-28 sezonundan itibaren 24 takımlı formata geçecek.
Yeni sistemde konferans formatının devreye alınmasının beklendiği ve bu yapının hissedar kulüplerden geniş destek gördüğü ifade edildi.
Son dakika değişikliği yaşanmaması halinde 2027-28’den itibaren 24 takımlı yapıya geçiş planının toplantıda resmiyet kazanması bekleniyor.
İşte 2026-27 sezonunda EuroLeague’de yer alacak takımlar:
Anadolu Efes, Fenerbahçe Beko, Beşiktaş, Real Madrid, Barcelona, Baskonia, Valencia Basket, Panathinaikos, Olympiacos, Maccabi Tel Aviv, Zalgiris Kaunas, Bayern Münih, EA7 Emporio Armani Milan, Virtus Bologna, ASVEL, Paris Basketball, Partizan, Kızılyıldız, Dubai Basketball ve Hapoel Tel Aviv.