Yanıltıcı reklamlara 32,5 milyon lira ceza! – Birlik Haber Ajansı

Yanıltıcı reklamlara 32,5 milyon lira ceza! – Birlik Haber Ajansı

ANKARA-BHA

Ticaret Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Reklam Kurulu, tüketiciyi yanıltan reklamlara karşı yaptırımlarını sürdürüyor. 13 Mart’ta gerçekleştirilen toplantıda ele alınan 141 dosyanın 131’i mevzuata aykırı bulunarak toplamda 32 milyon 481 bin 507 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildi. Ayrıca, tüketici mağduriyetlerini önlemek amacıyla 5 dosya için erişim engeli tedbiri alındı.

Hazır giyimde sahte indirimlere 4,8 milyon lira ceza

Son dönemde fahiş fiyat artışlarının gündemde olması nedeniyle indirim kampanyalarına yönelik denetimlerini artıran Reklam Kurulu, hazır giyim sektöründe yanıltıcı indirim uygulamalarına karşı 4 milyon 800 bin lira ceza kesti. Firmaların, gerçeğe aykırı yüksek fiyatlar belirleyerek oluşturduğu sahte indirim algısının tüketiciyi yanılttığı belirlendi.

Teknoloji ve otomotiv sektörlerine yaptırım

Kurulun incelediği dosyalar arasında, teknoloji ve otomotiv sektörlerine yönelik yanıltıcı reklamlar da yer aldı. Bir teknoloji firmasının, belirli bir uygulamaya sahip olmayan cep telefonu modellerini de aynı özellikteymiş gibi tanıttığı tespit edilerek idari yaptırım uygulandı.

Benzer şekilde, bir otomobil markasının sosyal medya platformlarında tanıtımını yaptığı “ses tanıma özelliği” bulunan modelinin, Türkiye’de altyapı desteği bulunmadığı için bu fonksiyonu aktif olarak sunamadığı belirlendi. Reklamda verilen vaadin gerçeği yansıtmadığı gerekçesiyle firmaya ceza kesildi.

Türkiye’nin ihracat başarısı: Rakamlar ne diyor?

Türkiye’nin ihracat başarısı: Rakamlar ne diyor?

Sıfır faiz kampanyaları mercek altında

Son dönemde otomotiv şirketlerinin yoğun şekilde kullandığı “sıfır faizli kredi” reklamları da kurulun radarına takıldı. Yapılan incelemelerde, bazı kampanyalarda “peşin faiz ödemesi” olmasına rağmen kredi faiz oranının “yüzde sıfır” olarak lanse edildiği ortaya çıktı. Tüketiciyi yanıltan bu reklamların tedbiren durdurulmasına karar verildi.

Yanıltıcı ürün açıklamalarına ceza

Satışa sunulan bazı ayakkabıların yurt dışı tanıtımlarında domuz derisi içerdiği belirtilirken, Türkiye’de “deri” veya “doğal deri” ifadeleriyle satıldığı tespit edildi. Tüketiciyi eksik bilgilendirdiği belirlenen 4 firmaya toplam 3 milyon 457 bin lira ceza verildi.

Reklam Kurulu, tüketicinin ekonomik tercihlerini yanıltan ve haksız rekabete yol açan bu tür uygulamalara karşı sıkı denetimlerin devam edeceğini belirtti.

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

İmamoğlu’nun 2. ifade işlemi başladı – Birlik Haber Ajansı