İlkokul öğrencileri dijital dünyaya bağımlı mı? MEB’den araştırma – Birlik Haber Ajansı

İlkokul öğrencileri dijital dünyaya bağımlı mı? MEB’den araştırma – Birlik Haber Ajansı

ANKARA-BHA

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 17 büyükşehirdeki bilgisayar laboratuvarı bulunan okullarda eğitim gören 3 bin 230 ilkokul 4. sınıf öğrencisiyle gerçekleştirdiği Dijital Dünyada Ekran Kullanımı” araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Veriler, öğrencilerin dijital cihazlarla olan etkileşiminin yoğunlaştığını ve bu durumun sosyal yaşamdan uyku düzenine kadar birçok alanı etkilediğini gösterdi.

Öğrenciler dijital cihazlardan kopamıyor

Araştırmaya göre, ilkokul öğrencileri telefon, tablet, televizyon ve bilgisayarı en çok ödev yapmak ve araştırma yapmak için kullanıyor. Kullanım alanlarına bakıldığında;

  • %15,2’si araştırma yapmak,

  • %13,9’u ödev yapmak,

  • %12,1’i bilgisayar oyunu oynamak amacıyla dijital cihazları tercih ediyor.

Öte yandan, araştırmanın çarpıcı bulgularından biri, öğrencilerin dijital cihazları bıraktıktan hemen sonra tekrar kullanma isteği duyması. Verilere göre öğrencilerin %60’ı, cihazlarını kapattıktan hemen sonra tekrar açma isteği duyduğunu ifade etti.

Öğrenciler dijital cihazlar olmadan bir gün geçiremiyor

MEB araştırmasına katılan öğrencilerin %64,3’ü, dijital cihazlar olmadan bir gün geçirmekte zorlandıklarını belirtti. Ayrıca sosyal medya kullanımı da dikkat çekici seviyelere ulaştı. Öğrencilerin:

  • %27,9’u günde 1 saatten az,

  • %25,5’i 1-2 saat,

  • %7,8’i 3-4 saat,

  • %2,7’si 5 saat ve üzerinde sosyal medyada vakit geçiriyor.

Dijital bağımlılık mutsuzluk ve öfkeyi tetikliyor

Araştırmaya göre dijital cihazlar öğrencilerin psikososyal gelişimini olumsuz etkiliyor.

Ayrıca, öğrencilerin %67,5’i dijital cihazlar karşısında uykuya daldığını belirtti. Bu durum, uyku kalitesinin bozulmasına ve fiziksel gelişimin olumsuz etkilenmesine yol açıyor.

Dijital ortamda sosyalleşmeyi tercih ediyorlar

Veriler, öğrencilerin önemli bir kısmının dijital platformlarda akranlarıyla vakit geçirmeyi yüz yüze iletişime tercih ettiğini gösterdi. Araştırmaya göre;

Yemek yerken bile ekran başındalar

Öğrencilerin dijital cihazlarla bağımlılık seviyesini gösteren bir diğer çarpıcı bulgu ise yemek yerken bile ekran başında olmaları. Araştırmaya göre;

  • %64,2’si yemek sırasında telefon, tablet, televizyon ya da bilgisayar kullandığını ifade etti.

Dijital bağımlılığa karşı önlemler şart

MEB’in araştırma raporu, dijital cihazların bilinçli kullanımına yönelik stratejilerin geliştirilmesi gerektiğine dikkat çekiyor. Aile eğitimlerinin yaygınlaştırılması, dijital farkındalığın artırılması ve bilinçli teknoloji kullanımını teşvik edecek projelerin hayata geçirilmesi gerektiği vurgulanıyor.

Uzmanlar, dijital bağımlılığın önüne geçmek için ebeveynlerin çocuklarıyla daha fazla vakit geçirmesi ve kontrollü teknoloji kullanımına yönlendirmesi gerektiğini belirtiyor.

YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Trump, birçok eski hükümet yetkilisinin güvenlik iznini iptal etti – Birlik Haber Ajansı